SEO/SEM

Jak poprawnie wykonać pozycjonowanie lokalne?

Konkretnych informacji, usług i produktów najwygodniej szukać przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google. Wpisuje się w nie różne hasła oraz frazy, co pozwala trafić na strony z zawartością, która nas interesuje. Co zrobić, aby nasza strona znalazła się wysoko w wyszukiwarce? Jak postępować przy dużej konkurencji? Jeśli mamy sklep stacjonarny, a nasza marka nie jest popularna – najlepiej zdecydować się na pozycjonowanie lokalne.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron to nic innego jak działania mające na celu poprawienie widoczności witryny w sieci. Działania te można realizować na różnych hasłach – należy jednak pamiętać, że wybierając te najpopularniejsze wiążą się z ogromną konkurencją. Jednak osoby, które posiadają mało znaną markę, dopiero co rozpoczęły swoją działalność, a jednocześnie posiadają sklep stacjonarny w jednym lub kilku miejscach powinny postawić na pozycjonowanie lokalne. W tym przypadku dobiera się mniej popularne frazy, które jednak nadal są często wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Dzięki mniejszej konkurencji dana firma ma po prostu większe szanse na znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Wybiera się takie frazy jak Zmiana opon Rybnik czy Poczta kwiatowa Kraków. Lokalne pozycjonowanie to znakomita opcja dla średnich i niewielkich przedsiębiorstw, które zajmują się tylko bądź przede wszystkim sprzedażą stacjonarną.

Czym jest marketing lokalny i lokalne SEO?

Lokalny marketing polega na reklamowaniu przedsiębiorstwa w taki sposób, aby dotrzeć do konkretnej grupy, czyli osób zamieszkujących konkretną okolicę. Z tego powodu stosuje się frazy do których dopisuje się nazwa miasta czy województwa. SEO lokalne i globalne różni się między sobą jedynie grupą docelową. Lokalne działania umożliwiają mieszkańcom z danej okolicy dowiedzieć się o danym przedsiębiorstwie, sklepie, marce, produkcie, usłudze i do niej trafić. W końcu każdego dnia wiele osób wpisuje do Google takie hasła jak Gdzie kupić najlepsze pączki Kraków, Gdzie zmienić opony, Najbliższe kino, Kwiaciarnia Rzeszów.

Jak rozpocząć lokalne pozycjonowanie?

Kiedy zależy nam na takich frazach jak Kwiaciarnia Rzeszów czy Gdzie zmienić opony Warszawa można podjąć samodzielnie działania bądź zdecydować się na współpracę z firmą zewnętrzną bądź z freelancerem. Oczywiście, najwygodniejszym i zarazem najbezpieczniejszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest zaufanie profesjonalnej agencji, w której pracuje wielu doświadczonych specjalistów. Takie osoby będą wiedziały jak opracować najlepszą strategię dla danego przedsiębiorstwa i wykonają wszelkie potrzebne działania, aby uzyskać zadowalające i szybkie efekty.

Na czym polega lokalne SEO?

Pierwszym krokiem w przypadku lokalnego SEO jest ustalenie fraz, na które będzie pozycjonowana strona. Warto również sprawdzić hasła, na których skupia się konkurencja. Aby to zrobić najlepszy posiadać dostęp do kilku programów, zwykle płatnych. Wszystkie te aktywności z łatwością wykona zatrudniony specjalista. Po ustaleniu tych kwestii można zabrać się do działania, czyli poprawianie działania strony, napisania odpowiednich opisów do stron z produktami i kategorii, wykonania linkowania zewnętrznego oraz wewnętrznego itd.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close