Social mediaMarketing

Przewodnik budowania marki przy użyciu mediów społecznościowych

Jest rok 2019, a branża mediów społecznościowych stała się większa niż kiedykolwiek. Dzięki wiodącym platformom mediów społecznościowych, takim jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest i Google+, liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych w poprzednim roku osiągnęła 2,46 mld. Zgodnie z danymi statystycznymi, liczba ta będzie rosła z prędkością przekraczającą 3 miliardy do 2021 roku, co stanowi jedną trzecią całkowitej populacji na Ziemi.

Internet stał się dziś dostępny dla wszystkich, a media społecznościowe są ulubionym źródłem informacji w Internecie. Trend w mediach społecznościowych nie skończy się w najbliższym czasie, a Twój biznes musi wykorzystać go do kilku celów, w tym sprzedaży społecznej, marketingu treści, obsługi klienta i budowania swojej marki.

Ten przewodnik pomoże Ci zbudować markę przy użyciu mediów społecznościowych:

  1. Określ swój cel

To powinien być pierwszy krok w kierunku zwiększenia obecności w mediach społecznościowych – określ swoje cele i zadania. Oznacza to dosłownie, że zanim zaczniesz pisać, upewnij się, kim jest twoja grupa docelowa i co się z tym wiąże.

Upewnij się, że dowiesz się, jak działa każda platforma społecznościowa. Jest ich mnóstwo, a każda z nich działa w inny sposób. Ponadto, nie każdy korzysta z wszystkich platform, więc upewnij się, co można osiągnąć i gdzie można dotrzeć. Na przykład, LinkedIn jest używany tylko przez profesjonalistów, a Facebook przez każdego zwykłego człowieka. Stąd świadomość marki jest istotna zarówno dla B2B (business to business) i B2C (business to consumer).

Identyfikacja Twojego celu pomoże Ci na dobry początek.

  1. Interakcja z publicznością

Nie rzucaj linku do swojego najnowszego bloga w mediach społecznościowych i oczekuj, że ludzie go przeczytają. Pokaż im swoją drugą stronę, wchodząc tam i kontaktując się z publicznością.

Jeśli piszą o czymś podobnym do Twoich usług lub o jakieś pytania dotyczące Twoich produktów, odpowiadaj na ich posty jak człowiek. Nie zawsze jest to potrzebne, aby porozmawiać jak korporacyjny robot, można użyć swojego humoru i dowcipu, mając na uwadze profesjonalizm. To sprawi, że publiczność bardziej związane z tobą, a oni będą chcieli czytać więcej od ciebie.

Dla lepszej interakcji, można pozyskać spostrzeżenia klientów. Ogromna ilość danych generowana jest codziennie w mediach społecznościowych, jak 455.000 tweetów na minutę, 46.740 milionów postów na Instagramie co minutę.

Korzystając z tych spostrzeżeń, można dowiedzieć się kim są Twoi klienci, co im się podoba i jakie są ich odczucia dotyczące Twoich produktów lub usług.

  1. Wykorzystaj reklamę w mediach społecznościowych

Reklamy w mediach społecznościowych mogą pomóc Ci w promowaniu Twojego biznesu i dystrybucji treści. Możesz wybierać opcje docelowe dla tych reklam, tak aby dotrzeć do właściwych odbiorców.

Na przykład, LinkedIn pozwala na segmentację według firmy, lokalizacji, płci, wieku, tytułu zawodowego, itp. Natomiast reklamy na Facebooku dają Ci możliwości dotarcia do osób docelowych w oparciu o demografię, zainteresowania, zachowanie, połączenia, itp.

Reklama może być szczególnie pomocna dla tych, którzy dopiero co zaczęli i nie mają zbyt wielu fanów. Liczba fanów i okejek ma pozytywny wpływ na odwiedzającego.

  1. Link i udostępnić swój profil

Tak jak umieściłeś ikony platform społecznościowych na swojej stronie internetowej, w ten sam sposób, umieść link do swojej strony internetowej na Facebooku, Twitterze, Instagramie, itp. Osobom, które lubią Twoje posty, łatwiej będzie dowiedzieć się więcej o Twojej firmie odwiedzając stronę internetową.

Nie będąc spamerem, udostępniaj konta w mediach społecznościowych wszystkim ludziom, których znasz. To nie tylko pomoże im wiedzieć, że jesteś tam obecny, ale także zwiększy ilość polubień i śledzeń.

  1. Efektywne komponenty Bio

Dla bio, masz ograniczoną przestrzeń, jak 150 znaków na Twitterze, więc podejdź do bio sposób pisania tytułu lub nagłówka, upewniając się, aby zawierały cenne informacje, o których każdy powinien wiedzieć. Możesz również użyć hashtagów na Twitterze bio, które można przeszukiwać.

Zdjęcie profilu powinno być istotne dla Twojej firmy. Może to być logo firmy lub zdjęcie produktu. Ogólnie rzecz biorąc, najlepszym sposobem jest stworzenie logo firmy i wykorzystanie go jako obrazu profilu we wszystkich kanałach mediów społecznościowych. Ustaw nazwę użytkownika z nazwą firmy, chyba że jest ona niedostępna.

  1. Spójność tematyczna

Udostępniaj zdjęcia, filmy i inne treści, pamiętając o strategii zgodnej z tematyką. Nie udostępniaj losowo wybranych postów. Wybierz pewne tematy związane z Twoją branżą i publikuj tylko o nich.

  1. Generowanie treści wysokiej jakości

Tak jak piszą Państwo cenne treści na swoich blogach, tak samo robią to na kontach społecznościowych. Zachowaj krótkie i chwytliwe podpisy. Użyj odpowiednich i trendów hashtagów i słów kluczowych. To przyniesie więcej osób na Twoje konta.

  1. Spójność w postach

Jest to jedna z najważniejszych rzeczy w social media. Musisz być konsekwentny w dzieleniu się postami. Jeśli wgrasz jedno zdjęcie miesięcznie na Instagramie, lub jeden tweet miesięcznie, zostaniesz zapomniany.

Poświęć swój czas na media społecznościowe, publikuj regularnie (co najmniej dwa razy w tygodniu) i bądź konsekwentny. Wreszcie, co nie mniej ważne, musisz zachować cierpliwość. Twoja firma nie stanie się wiodącą marką w ciągu miesiąca. Pamiętaj, że Rzym nie został zbudowany w ciągu jednego dnia.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Close
Close
Close