MarketingWiadomości

Czym jest case study?

W tłumaczeniu na język polski case study oznacza studium przypadku lub też analizę przypadku. Dzięki tej formie można zaprezentować w łatwy sposób przebieg rzeczywistego przypadku, napotkanych problemów czy też sposobów na ich skuteczne rozwiązanie. Dzięki case study można budować wiarygodność, która potwierdzona jest osiągnięciami i skutecznością.

Jak stworzyć dobre case study?

Każdym dobrze stworzonym case study powinny znaleźć się następujące elementy: informacje o kliencie, jego potrzeby i problemy, działania mające na celu rozwiązanie tych problemów oraz efekty tych działań i rezultat końcowy. Jednocześnie warto pamiętać o tym, że pisząc nowe studium warto kierować się 3 ważnymi zasadami, które przedstawiamy poniżej.

Pierwszą ważną zasadą nowego studium jest jego autentyczność. To właśnie na autentyczności opiera się każda analiza przypadku. Każda informacja zawarta w case study musi być potwierdzona. W tym przypadku bardzo pomocne okażą się liczby, to one bardzo dogłębnie przedstawiają skuteczność naszego działania. Pisząc nowe studium ujmujmy tylko i wyłącznie same konkrety, bez ogólników.

Drugą ważną zasadą przy pisaniu nowego case study jest storytelling. Buduje on odpowiednią narrację. Tworząc na podstawie rzeczywistych danych możemy stworzyć dobry storytelling, gdzie głównym bohaterem będzie klient, który chce rozwiązać zaistniały problem. Do tego celu należy również wykorzystać odpowiednią chronologię. Tworzony tekst powinien być podzielony na wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Dzięki temu całość case study stanie się przyjemniejsza w czytaniu. Tu również musimy pamiętać o autentyczności, historia nie może być zmyślona.

Ostatnią trzecią zasadą w stawianiu nowego case study jest wykorzystanie zdjęć lub odpowiednich grafik. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się infografiki, dzięki którym możliwe jest podanie konkretnych danych w jasnej i przejrzystej formie. Ponadto tworzony artykuł możemy z powodzeniem opatrzyć rzeczywistymi zdjęciami, które dokumentują powstawanie case study. Niewątpliwie jest to dobry punkt do zyskania większej wiarygodności.

Czy warto inwestować w case study?

To pytanie zadało sobie z pewnością wiele osób. Case study w obecnych czasach jest bardzo silnym argumentem, który dodatkowo bardzo skutecznie wspiera naszą sprzedaż. Jeśli będziemy przestrzegać wyżej wymienionych zasad bardzo szybko spostrzeżemy opłacalność tego rozwiązania. Każde nowo powstałe studium będzie naszą kartą przetargową, którą będziemy mogli wykorzystać podczas kolejnych transakcji.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close