Narzędzia

Trade marketing

Trade marketing cieszy się coraz większym zainteresowaniem i zyskuje na popularności. Na czym jednak dokładnie polega wspomniana metoda promocji i jakie korzyści może przynieść naszej firmie?

Na czym dokładnie polega trade marketing?

Trade marketing funkcjonujący także pod nazwą marketingu handlowego to termin odnoszący się do działań marketingowych, których działania mają za zadanie zwiększenie:

  • pozycji
  • widoczności
  • sprzedaży

produktów naszej firmy. Warto jednak wiedzieć również to, że bazuje on także na podtrzymywaniu prawidłowych relacji z wszelkimi kanałami związanymi z dystrybucją. Trade marketing ma też za zadanie powiązać producenta z wyselekcjonowanymi punktami sprzedażowymi.

Czy trade marketing rzeczywiście podwyższa sprzedaż?

Innymi słowy mówiąc trade marketing do kompleksowe czynności, w ramach których prowadzone są działania mające na celu dostarczenie korzyści zarówno dla sprzedających, jak również dla dystrybutorów czy konsumentów.

Warto mieć na uwadze fakt, że trade marketing jest nastawiony na długoterminową współpracę. Dlatego też tak ważne jest, aby odpowiednio zaplanować kluczowe działania. Stworzenie dobrego planu działania przekłada się zarówno na znaczne zwiększenie świadomości marki reklamodawcy jak i jej prawidłowe pozycjonowanie. Przyczynia się to także do obniżenia kosztów generowanych w związku z dotarciem do potencjalnego konsumenta, poprawę dostępności produktów, a tym samym osiągnięcie wyższych wartości sprzedaży.

Trade marketing jak to wygląda w praktyce?

Trade marketing w praktyce bazuje na trzech głównych filarach. Są nimi dystrybucja, ekspozycji utrzymana na odpowiednim poziomie oraz rekomendacja  sprzedawanych produktów. Aby móc skutecznie prowadzić działania w wyżej wymienionym zakresie, należy wdrożyć różne czynności w postaci:

  • umiejętne zastosowanie materiałów Point of Sale (POS) mających na celu wspieranie procesu sprzedaży
  • zarówno analizy jak i badań rynku na którym funkcjonuje firma
  • analiza podjętych działań sprzedażowych
  • analiza działań konkurencji
  • koordynacja związaną z dostawą wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych.

Nawet duże świetnie prosperujące firmy posiadają licznych specjalistów zajmujących się w swojej codziennej pracy działaniami związanymi z trade marketingiem. W nieco mniejszych firmach z reguły korzysta się ze wsparcia oferowanego przez zewnętrzne podmioty w postaci Agencji Trade Marketingowych, które to w ramach świadczonych usług pomagają między innymi w zaplanowaniu jak i wdrożeniu działań związanych właśnie z marketingiem handlowym.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close