E-commerce

Własny e-sklep – o czym warto pamiętać?

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to szansa na wysokie zyski i wypromowanie marki. Aby jednak osiągnąć sukces w biznesie internetowym, warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Pomysł na własny sklep internetowy

Wiele osób chciałoby prowadzić własny biznes w sieci, ale… nie wie, co mogłyby w nim sprzedawać. Dlatego podstawą każdego biznesu w internecie jest dokładne przemyślenie tej kwestii. Osoba planująca założyć e-sklep (https://www.idosell.com/pl/) powinna zatem najpierw zastanowić się, co chciałaby sprzedawać. Najlepiej, aby były to rzeczy związane z tym, na czym się zna, ponieważ wiedza i zainteresowania z pewnością pomogą w doborze asortymentu, jak również ułatwią obsługę klientów. Warto też poznać konkurencję sklepu. Przeanalizowanie rynku i konkurencji pomoże lepiej dopasować ofertę do obecnych wymogów rynku oraz klientów. Może też pomóc w sprecyzowaniu pomysłu na sklep, aby stał się on bardziej konkurencyjny.

Własny sklep, marketplace czy omnichannel?

Kolejną kwestią, którą warto wziąć pod uwagę, zakładając biznes w sieci, jest określenie jego formy. Można zdecydować się na własny e-sklep – to popularne i sprawdzone rozwiązanie, pozwalające na budowanie własnej marki i najwyższe zyski. Wymaga jednak sporych nakładów pracy i środków, zwłaszcza związanych z wypromowaniem sklepu. Alternatywą jest skorzystanie z platformy typu marketplace, na której można założyć konto, a następnie sprzedawać swoje towary. To z pewnością znacznie szybsza opcja, ale wiążąca się z koniecznością ponoszenia opłat na rzecz platformy.

Ciekawym pomysłem na e-sklep jest też tzw. dropshipping. Nie wymaga on posiadania magazynu ani zajmowania się wysyłką – wszystkim tym za określoną zapłatę zajmuje się wyspecjalizowana firma, z którą przedsiębiorca podpisuje umowę. Omnichannel to z kolei rozwiązanie łączące kanały online i offline, czyli tradycyjny sklep stacjonarny z internetowym. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy już posiadają e-sklep bądź sklep stacjonarny i chcą uzupełnić swą ofertę o nowe możliwości. Rozwiązanie to pozwala np. kupować w sklepie online i odbierać stacjonarnie albo reklamować stacjonarnie produkty kupione w sieci.

Poza sklepem z ofertą kierowaną do klientów detalicznych można się też zdecydować na e-sklep typu B2B, czyli z ofertą przeznaczoną dla innych firm. Opcja ta wymaga bardziej złożonych rozwiązań niż standardowe sklepy internetowe, takich jak m.in. połączenie ze stanami magazynowymi czy integracja danych o sprzedaży i terminach dostaw. Opcję tę chętnie wybierają zwłaszcza przedsiębiorcy prowadzący już sklep detaliczny i chcący rozszerzyć ofertę biznesową.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close