SEO/SEMMarketingReklama

Co to jest PPC? Poznaj podstawy marketingu Pay-Per-Click (PPC)

Marketng internetowy to obecnie bardzo duży temat i można o nim usłyszeć w wielu środowiskach, dlatego warto poznać podstawowe zasady działania reklam internetowych PPC. Po pierwsze, będziemy musieli zdefiniować PPC i przedstawić wiedzę na temat działania reklamy PPC.

Czym jest PPC?

PPC oznacza pay-per-click, model marketingu internetowego, w którym reklamodawcy płacą opłatę za każde kliknięcie w stworzoną przez nich reklamę. Zasadniczo, celem reklam PPC jest kupowanie wejść na witrynę. Innym sposobem na zwiększenie popularności strony jest pozycjonowanie i zwiększanie wejść przez działania organiczne, jednak zajmuje to z reguły znacznie więcej wysiłku i czasu.

Reklama w wyszukiwarkach jest jedną z najpopularniejszych form PPC. Umożliwia reklamodawcom licytowanie reklam w linkach sponsorowanych wyszukiwarki, gdy ktoś wyszukuje słowo kluczowe związane z ich ofertą biznesową. Na przykład, jeśli licytujemy słowo kluczowe „fryzjer Katowice”, nasza reklama może pojawić się na najwyższym miejscu na stronie wyników Google.

Czym jest PPC

Za każdym razem, gdy ktoś kliknie reklamę, przekierowywany jest na naszą stronę, a my musimy zapłacić wyszukiwarce Google niewielką opłatę. Gdy PPC działa poprawnie, opłata jest prawie żadna, ponieważ wizyta jest warta więcej niż to, za co płacisz. Innymi słowy, jeśli zapłacimy kilka złotych za kliknięcie, które skutkuje sprzedażą w wysokości kilkuset, to osiągnęliśmy duży zysk.

Wpływ na to, że kampania PPC jest opłacalna ma wiele czynników. Bardzo dużo zależy od badania i wyboru odpowiednich słów kluczowych, zorganizowanie ich w kampanii i grupie reklam, a także zoptymalizowaniem stron docelowych PPC pod kątem konwersji.

Wyszukiwarki nagradzają reklamodawców, którzy mogą tworzyć trafne, inteligentnie ukierunkowane kampanie typu PPC, pobierając od nich mniej za kliknięcia reklam. Jeśli Twoje reklamy i strony docelowe są przydatne i satysfakcjonujące dla użytkowników, Google pobiera mniej opłat za kliknięcie, co prowadzi do wyższych zysków dla Twojej firmy. Więc jeśli chcesz zacząć korzystać z PPC, ważne jest, aby nauczyć się, jak to zrobić poprawnie.

Co to są reklamy Google?

Google Ads (znany też jako Google AdWords) to najpopularniejszy na świecie system reklamy PPC. Platforma reklam umożliwia firmom tworzenie reklam wyświetlanych w wyszukiwarce Google i innych usługach Google.

Reklamy Google działają w modelu pay-per-click, w którym użytkownicy licytują słowa kluczowe i płacą za każde kliknięcie ich reklam. Po każdym zainicjowaniu wyszukiwania Google wkracza do puli reklamodawców i wybiera zestaw zwycięzców, którzy będą pojawiać się w cennym miejscu reklam na stronie wyników wyszukiwania. „Zwycięzcy” są wybierani na podstawie kombinacji czynników, w tym jakości i trafności słów kluczowych, kampanii reklamowych, a także wielkości stawek za słowa kluczowe.

Dokładniej, kto pojawia się na stronie, opiera się na Rankingu reklamy, metodzie obliczanej przez pomnożenie dwóch kluczowych czynników-stawki CPC (najwyższej kwoty, jaką reklamodawca jest skłonny wydać) i Wyniku Jakości (wartość, która bierze pod uwagę współczynnik klikalności, trafność i jakość strony docelowej). System ten pozwala wygrywającym reklamodawcom dotrzeć do potencjalnych klientów za cenę, która odpowiada ich budżetowi. To zasadniczo rodzaj aukcji.

Jak działa AdWords

Prowadzenie marketingu PPC za pomocą reklam Google jest szczególnie cenne, ponieważ Google, jako najpopularniejsza wyszukiwarka, generuje olbrzymi ruch i dlatego dostarcza najwięcej wyświetleń i kliknięć w reklamy. Częstotliwość wyświetlania reklam PPC zależy od wybranych słów kluczowych i typów dopasowania. O tym, jak skuteczna będzie kampania reklamowa PPC, decyduje wiele czynników, ale możesz osiągnąć wiele, koncentrując się na:

Trafności słów kluczowych-wyszukaj listę słów kluczowych odpowiednich dla twojej firmy, podziel je na grupy i zastosuj w ostatecznej treści reklamy.

Jakość strony docelowej-tworzenie zoptymalizowanych stron docelowych z przekonującą, treścią i wyraźnym wezwaniem do działania, dostosowanym do konkretnych zapytań sprawi, że liczba konwersji będzie bardzo wysoka

Wynik Jakości-Wynik Jakości to ocena jakości i trafności słów kluczowych, stron docelowych i kampanii PPC Google. Reklamodawcy o lepszych Wynikach Jakości uzyskują więcej kliknięć reklam przy niższych kosztach.

 

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close