SEO/SEMMarketing

Pozycjonowanie i SEO. Kiedy zobaczysz wyniki i ile to kosztuje?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który często intensywnie nadzorujemy i liczymy na jak najszybsze wyniki. Pozycjonowanie nie jest jednak natychmiastowym sposobem reklamy, który wymaga pewnych nakładów finansowych. W tym tekście odpowiadamy zatem na pytanie, kiedy zobaczymy pierwsze wyniki pozycjonowania, a także ile ono kosztuje i co wpływa na ranking witryny.

Kiedy zobaczę wyniki SEO?

Pierwsze wyniki pozycjonowania możemy zobaczyć już w terminie od kilku do kilkunastu dni. Będą to powierzchowne zmiany wprowadzone po działaniach pozycjonujących. Zostaną one odnotowane przez roboty indeksujące, które przychodzą z internetu na naszą stronę WWW. Możemy zażądać indeksowania witryny na życzenie i zaktualizować jej ocenę nawet w ciągu kilkudziesięciu godzin. Mówiąc o takich efektach pozycjonowania, mamy na myśli jedynie zauważenie konkretnych zmian, które wprowadziliśmy od ostatniej indeksacji. Będą to raczej zmiany drobne, choć wpływające na ogólną ocenę witryny w indeksie Google.

Mówiąc z kolei o efektach pozycjonowania jako osiągnięciu celu, który sobie założyliśmy np. zaczęciu pozyskiwania klientów itd. możemy zauważyć je przeważnie od kilkunastu tygodni do roku czasu. Zobaczenie efektów na pozycjonowanej witrynie będzie zależało od kilku czynników. Możemy zaliczyć do nich, cel który chcemy osiągnąć, popularność kategorii, w której się promujemy czy popularność słów kluczowych, pod którymi pozycjonujemy witrynę. Im bardziej wymagające cele i popularniejsza kategoria oraz słowa kluczowe, pod którymi się pozycjonujemy, tym dłuższy czas pozycjonowania. Prz najpopularniejszych hasłach i kategoriach tematycznych czas ten może wynieść do roku, a nawet więcej. Przeważnie przy średnio popularnych kategoriach tematycznych i frazach czas wypozycjonowania strony internetowej będzie oscylował w granicach kilku miesięcy. Pozycjonowanie pod najmniej popularnymi kategoriami tematycznymi i frazami może zająć od kilku do kilkunastu tygodni. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, nieregularnym, a dane są jedynie najczęściej występującymi sytuacjami. Nasza strona internetowa może zostać zatem wypozycjonowana zatem nieco szybciej lub nieco wolniej.

Mówiąc o tym, kiedy zobaczymy efekty pozycjonowania strony internetowej, warto również powiedzieć o tym, kiedy uzyskamy stabilne efekty. Mylimy je z pierwszymi oznakami pozycjonowania, kiedy zaczyna napływać do nas ruch. Jest to jednak dopiero początek procesu SEO, a osiągnięcie stabilnych efektów pozycjonowania najczęściej następuje po kilku miesiącach pracy. Dzieje się tak wtedy, gdy wiemy już, w jakim stanie jest nasza strona, usystematyzowaliśmy działania pozycjonujące i mamy realny wpływ na wszystkie elementy witryny. W takiej sytuacji przyjmujemy pełną kontrolę nad pozycjonowaniem — czy to sami czy to przy pomocy agencji SEO. Możemy zacząć odnotowywać pierwsze regularne napływy nowych klientów, które będą podobne w kolejnych tygodniach i miesiącach. W tym czasie poznaliśmy już, jak działa pozycjonowanie na naszej stronie internetowej, a także zoptymalizowaliśmy proces pozycjonowania, gdyż nie wiemy z góry — przed jego rozpoczęciem jak będzie konkretnie przebiegał. Czas pozycjonowania będzie zależał również od kompetencji osób, które zatrudnimy do pracy przy naszej stronie internetowej, a także budżetu, jaki zdecydujemy się przeznaczyć na ten proces. Wszystkie wyżej wymienione czynniki mają zatem pewien wpływ na czas pozycjonowania strony internetowej.

Często od pojawienia się pierwszych efektów pozycjonowania naszej strony internetowej do uzyskiwania konkretnych celów, które założyliśmy sobie przy rozpoczęciu kampanii marketingowej tego typu, może minąć wiele miesięcy. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym oraz regularnym, a więc efekty zaczną pojawiać się z czasem i zaczną narastać wraz z wkładaną pracą w witrynę

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Jednym z najczęściej zadawanych pytań, które pada przy temacie pozycjonowania, jest to, ile kosztuje SEO. Jest to bardzo ważne pytanie, gdyż to pieniądze decydują o tym, czy wdrożymy pozycjonowanie naszej strony internetowej, jak będzie wyglądało, a także, kiedy osiągniemy cel i czy pozycjonowanie będzie dla nas rentownym sposobem promocji marki w internecie. Ile zatem kosztuje SEO strony internetowej?

Tutaj również jak w przypadku czasu pozycjonowania nie ma jednej konkretnej złotej odpowiedzi. Koszty SEO, mogą wynosić zarówno kilkadziesiąt złotych miesięcznie, jak i kilkadziesiąt tysięcy w zależności od tego, jaką witrynę posiadamy, jakiej cel chcemy osiągnąć, a także jak intensywnie chcemy działać.

Na rynku znajdziemy wiele agencji SEO, które świadczą kompleksowe usługi pozycjonowania. Możemy również pozycjonować stronę samodzielnie, wykonując pewne czynności samemu, a płacąc jedynie za te, których nie potrafimy przeprowadzić lub które musimy wykupić mp. linki zewnętrzne. Podstawowe pozycjonowanie strony internetowej może kosztować zatem od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie. W tej cenie otrzymamy optymalizację prostej witryny, a także podstawowe prace pozycjonerskie i małą liczbę godzin przeznaczoną na pracę przy naszym serwisie. Przeważnie firmy na pozycjonowanie stron internetowych przeznaczają od kilkuset do 2000 – 3000 zł miesięcznie. Jest to uśredniona suma, która pozwala na kompleksowe pozycjonowanie średniej lub dużej witryny internetowej. Największe serwisy będą wymagały często nakładów dużo powyżej tej sumy.

Jeśli zależy nam z kolei na bardzo intensywnych pracach i maksymalnie szybkim pozycjonowaniu strony internetowej możemy przeznaczyć na ten proces praktycznie nieograniczoną sumę pieniędzy. W takim wypadku kwoty kilku tysięcy złotych i więcej nie są zadziwiające, choć takie podejście jest rzadkością na polskim rynku, gdyż z reguły wydaje się mniejsze kwoty.

Pozycjonowanie strony internetowej musi kosztować z kilku powodów. Agencja SEO z Gdańska musi poświęcić pewien czas na poznanie witryny, a także przeprowadzenie audytów. Musi zatrudnić specjalistów, których roboczogodzina nie jest tania, a także zainwestować w materiały, które będzie dodawała na witrynę. To wszystko sprawia, że wraz z prowizją pozycjonowanie nie jest najtańszym sposobem marketingu internetowego, ale jednocześnie daje wiele korzyści i możliwości.

Koszty, jakie przeznaczamy na pozycjonowanie naszej strony internetowej, powinniśmy rozważać w kategorii inwestycji, a nie przymusowego i przykrego wydatku. Przeznaczając pieniądze na SEO, budujemy pewną jakościową i solidną markę. Efekty nie znikną zatem tuż po zaprzestaniu inwestowania w pozycjonowanie, a będą mogły jeszcze przez wiele lat dawać nam klientów — nawet po zakończeniu marketingu SEO. Jest to jeden z największych plusów tego rodzaju digital marketingu.

Porada: Przydatną poradą odnośnie kosztów pozycjonowania strony internetowej jest to, aby najlepiej współpracować tylko z jedną agencją i to właśnie w niej zamawiać wszystkie usługi dotyczące SEO. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na atrakcyjne koszty. Dzieje się tak, gdyż im więcej usług zamówimy w danej agencji, tym lepszą ofertę będzie mogła dla nas przygotować. Warto wybierać również wszystkie inne możliwe usługi związane z marketingiem internetowym w agencji SEO, która prowadzi dla nas pozycjonowanie, aby uzyskać jeszcze lepszą ofertę cenową.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Close
Close